یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sun 19 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
بنادر و سواحل سه شنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۱:۰۱:۴۳

رشد ۲۲۱ درصدی ترانزیت مواد نفتی؛
سهم 50 درصدی بندرانزلی در تخلیه و بارگیری دریای خزر

باشگاه خبری فراساحل: مهندس حسین چراغی مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان در نشستی تخصصی با معاونین این اداره کل با اشاره به رشد 5 درصدی جذب بازار دریای خزر در خرداد ماه اظهار کرد: با اینکه تنها 13 روز از خرداد ماه گذشته است شاهد تخلیه و بارگیری 70 هزار و 864 تن کالا در بندرانزلی بودیم. وی افزود: این میزان معادل ۵۰ درصد کل حجم تخلیه و بارگیری کالا در بنادر شمال کشور ‌می‌باشد که در مدت مشابه سال گذشته شاهد رشد ۵ درصدی سهم بازار خزر در بندرانزلی بودیم. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی،مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان با بیان اینکه در سال 96 بیش از 370 هزار تن کالا در بندرانزلی تخلیه و بارگیری شده است خاطرنشان کرد: در ماه پیشین و جاری سهم حجم و تناژ کالای بندرانزلی از سایر بنادر شمالی کشور بیشتر بوده است.


مهندس چراغی با بیان اینکه به دنبال افزایش سهم بازار از طریق جذب کالاهای جدید هستیم تصریح کرد: علیرغم منفی بودن 33 درصدی حمل و نقل دریایی کالا در دریای خزر ، سهم بازار بندر انزلی حفظ شده و در حال ارتقا آن ‌می‌باشیم. وی ادامه داد: رشد 221 درصدی کالاهای ترانزیت مواد نفتی با تناژ 26944  شامل بنزین و گازوئیل در طی ماههای فروردین و اردیبهشت به مقصد کشور عراق و همچنین رشد 21 درصدی کالای کانتینری از نمونههای بارز و پیشتاز بودن این بندر فعال در شمال کشور‌می‌باشد. به گزارش باشگاه خبری فراساحل، بندرانزلی دارای رتبه سوم در زمینه تخلیه کالا در بین بنادر جنوب وشمال کشور است که سهم ارزنده و به سزایی در تامین مواد اولیه کارخانجات فولاد و همچنین صنایع چوب را دارا ‌می‌باشد و در بین شاخصهای عملیاتی سازمان بنادر و دریانوردی، اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان جایگاه سوم را در خصوص ایجاد ارزش افزوده احراز کرده است.



  کد خبر : 3811
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :